អត្ថបទព័ត៌មានស្តីពីអាជីព និងការងារ
ក្រោមប្រធានបទ “ជំនាញលក់សំខាន់បំផុតទាំង១០”
អត្ថបទដកស្រង់ដោយ : ឡូ លីអេង
ការលក់គឺជាឧស្សាហកម្មកាត់បំពង់ក ហើយវាត្រូវការអ្នកដែលមានជំនាញផ្នែកលក់ដ៏សំខាន់បំផុតដើម្បីបន្តនាំមុខការប្រកួតប្រជែង។ យុទ្ធសាស្ត្រស្នូលរបស់វាពឹងផ្អែកលើភាពខ្លាំងរបស់បុគ្គលិកលក់របស់អ្នកក្នុងការសហការជាមួយអតិថិជនដើម្បីជំរុញលទ្ធផលដែលចង់បាន។ ក្នុងនាមជាអ្នកគ្រប់គ្រងផ្នែកលក់ វាជាទំនួលខុសត្រូវរបស់អ្នកក្នុងការធានាថា ក្រុមរបស់អ្នកត្រូវបានបង្កើតឡើងសម្រាប់ភាពជោគជ័យពិតប្រាកដ ហើយវានឹងមើលទៅខុសគ្នាសម្រាប់អ្នកលក់នីមួយៗ។ នេះជាមូលហេតុដែលអ្នកត្រូវផ្តល់អាទិភាពដល់ជំនាញលក់សំខាន់ៗទាំងនេះ ជាផ្នែកមួយនៃការបណ្តុះបណ្តាលជាប្រចាំរបស់ពួកគេ ចាប់តាំងពីតម្រូវការអតិថិជន និងទីផ្សារកំពុងរីកចម្រើនឥតឈប់ឈរ។ ការមានការអនុវត្តល្អបំផុត និងសារៈសំខាន់ៗដែលត្រូវបានពង្រឹងដល់ក្រុមរបស់អ្នក រួមទាំងបុគ្គលិកផ្នែកលក់ដែលមានបទពិសោធរបស់អ្នក គឺជាកត្តាសំខាន់ក្នុងការធានាថាពួកគេមានភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាពេញមួយដំណើរការលក់។ សូមរក្សាក្រុមរបស់អ្នកក្នុងការពិនិត្យជាមួយនឹងជំនាញលក់ដ៏សំខាន់បំផុតទាំង១០ ដូចខាងក្រោម៖
១. ចំណេះដឹងអំពីផលិតផល :
ចំណេះដឹងជ្រៅជ្រះ និងទូលំទូលាយអំពីផលិតផល គឺជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការលក់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ ជំនាញស្នូលនេះផ្តល់ឱ្យអ្នកលក់របស់អ្នកនូវចម្លើយដ៏ត្រឹមត្រូវ នៅពេលអតិថិជនសួរសំណួរអំពីផលិតផល ឬសេវាកម្មជាក់លាក់មួយ ក៏ដូចជាជាមួយនឹងដំណោះស្រាយត្រឹមត្រូវនៅពេលបង្កើតទីលាន។ វាជាជំនាញសំខាន់មួយក្នុងការអភិវឌ្ឍ មុនពេលដំណើរការលក់អាចចាប់ផ្តើម។
២. ជំនាញអាជីវកម្ម :
ភាពប៉ិនប្រសប់ក្នុងអាជីវកម្មមិនត្រឹមតែសម្រាប់អ្នកដឹកនាំអាជីវកម្មប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ជាជំនាញដ៏សំខាន់សម្រាប់អ្នកលក់ក្នុងការផ្តល់ជូនអតិថិជននូវដំណោះស្រាយដ៏ល្អផងដែរ។ ជំនាញដ៏សំខាន់នេះបង្ហាញថា អ្នកលក់របស់អ្នកយល់ពីរបៀបដែលអាជីវកម្មដំណើរការ និងអាចរៀបចំយុទ្ធសាស្រ្តលក់របស់ពួកគេ ដើម្បីឱ្យវាស្របនឹងចំណុចឈឺចាប់របស់អតិថិជន។ ដើម្បីជួយក្រុមរបស់អ្នកឱ្យយល់ច្បាស់អំពីភាពប៉ិនប្រសប់នៃអាជីវកម្ម អ្នកត្រូវបង្កើតវគ្គសិក្សាតាមអ៊ីនធឺណែតសម្រាប់ក្រុមរបស់អ្នកដែលនឹងរួមបញ្ចូលឧស្សាហកម្មសំខាន់ៗនៃគោលដៅអាជីវកម្មរបស់អ្នក។ កត្តាជំរុញឱ្យឧស្សាហកម្មទាំងនោះ ក៏ដូចជានាយកដ្ឋាន ប្រព័ន្ធ និងដំណើរការផ្សេងៗដែលនឹងជួយក្រុមរបស់អ្នកឱ្យយល់ពីអតិថិជនរបស់អ្នកផងដែរ។
៣. ការរំពឹងទុកជាយុទ្ធសាស្រ្ត :
ក្នុងនាមជាអ្នកលក់ យើងទាំងអស់គ្នាដឹងពីរបៀបដើម្បីអនាគត។ ប៉ុន្តែវាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការបង្កើតវិធីសាស្រ្ត យុទ្ធសាស្រ្តដែលមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការកំណត់អត្តសញ្ញាណអនាគតដែលស័ក្តិសមបំផុតសម្រាប់ទម្រង់អតិថិជនដ៏ល្អរបស់អ្នក ហើយដឹងច្បាស់ពីការឈឺចាប់ដែលចង្អុលទៅគោលដៅដើម្បីឱ្យពួកគេមានអារម្មណ៍ថាដូចជាអ្នកលក់របស់អ្នកយល់ពីបញ្ហាប្រចាំថ្ងៃរបស់ពួកគេ។ ខណៈពេលដែលវាមានសារៈសំខាន់ដូចគ្នាក្នុងការចិញ្ចឹមបីបាច់អតិថិជនដែលមានស្រាប់ យុទ្ធសាស្រ្តនាំយកនូវទស្សនវិស័យដ៏មានតម្លៃថ្មីទៅក្នុងអាជីវកម្មនឹងជួយបង្កើតបំពង់លក់របស់អ្នក ហើយនៅទីបំផុតនឹងបង្កើតកម្រិតចំណូលដែលចង់បាន។
៤. ការស្តាប់សកម្ម :
ការស្តាប់សកម្មកំពុងយកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងពេញលេញចំពោះបញ្ហា ចំណុចឈឺចាប់ និងគំនិតរបស់អនាគត ដោយមិនមានការរំខាន មុនពេលឆ្លើយតបដោយគិតគូរ។ វិធីនេះ បញ្ហា និងតម្រូវការរបស់អ្នកត្រូវបានឮ និងយល់យ៉ាងច្បាស់។ ហើយជាលទ្ធផល អ្នកលក់របស់អ្នកអាចតាមដានសំណួរ
ពាក់ព័ន្ធ ណែនាំការសន្ទនាឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង និងកំណត់ដំណោះស្រាយប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងឆាប់រហ័ស។

៥. ជំនាញសំខាន់បំផុតក្នុងការលក់ – ការយល់ចិត្ត :
ការយល់ចិត្តអាចឱ្យបុគ្គលិកលក់របស់អ្នកអាចស្តាប់តាមពាក្យសម្ដី និងមិនមែនពាក្យសម្តី ក៏ដូចជាការយល់ដឹងយ៉ាងស៊ីជម្រៅអំពីអារម្មណ៍ និងអារម្មណ៍របស់អតិថិជន។ នេះគឺជាជំនាញដ៏សំខាន់ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកលក់យល់ច្បាស់ពីចំណុចឈឺចាប់ ការភ័យខ្លាច និងការព្រួយបារម្ភរបស់អតិថិជន ទោះបីជាវាមិនត្រូវបានគេនិយាយ ឱ្យច្បាស់លាស់ក៏ដោយ។ ហើយជាលទ្ធផល អ្នកលក់អាចបង្កើតទំនាក់ទំនងអារម្មណ៍ និងបង្កើតទំនាក់ទំនងយូរអង្វែងជាមួយអតិថិជន។
៦. ការកសាងទំនាក់ទំនង :
ការកសាងទំនាក់ទំនង គឺជាពេលដែលអ្នកលក់ស្វែងរកផលប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមកដែលមិនទាក់ទងនឹងអាជីវកម្មជាមួយអតិថិជនដើម្បីបង្កើតទំនាក់ទំនងជំនួសឱ្យការនិយាយភ្លាមៗអំពីព័ត៌មានលម្អិតអំពីផលិតផល ឬសេវាកម្ម។ គោលដៅនៃការកសាងទំនាក់ទំនង គឺគ្រាន់តែកសាងទំនុកចិត្តជាមួយអតិថិជនរបស់អ្នក។ ទោះបីជាការនិយាយទៅកាន់អតិថិជនអំពីប្រធានបទដែលមិនទាក់ទងនឹងការងារអាចហាក់ដូចជាការធ្វើលំហាត់ប្រាណគ្មានន័យក៏ដោយ ការស្ទង់មតិផ្នែកលក់ឆ្នាំ 2017 ដោយ LinkedIn បាននិយាយថា ការជឿទុកចិត្តលើអ្នកលក់គឺជាកត្តារួមចំណែកលេខ១ ក្នុងការសម្រេចចិត្តទិញរបស់អ្នកទិញ។
៧. ការទំនាក់ទំនងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព :
បុគ្គលិកផ្នែកលក់ចំណាយពេលភាគច្រើនក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយអតិថិជន មិនត្រឹមតែជាមួយក្រុមខាងក្នុងប៉ុណ្ណោះទេ។ ការប្រាស្រ័យទាក់ទងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ទាំងការសរសេរ និងពាក្យសម្តីគឺជាជំនាញមូលដ្ឋានដែលអ្នកលក់របស់អ្នកត្រូវការដើម្បីបញ្ចុះបញ្ចូលអតិថិជនឱ្យទិញផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នក។ អ្នកលក់របស់អ្នកក៏ត្រូវយល់ដែរថា សំឡេង និងរបៀបនៃការចែកចាយក៏សំខាន់ផងដែរ។ ការលក់គឺជាឧស្សាហកម្មដែលរហ័សរហួន ប៉ុន្តែអ្នកអាចពង្រឹងជំនាញទំនាក់ទំនងរបស់ក្រុមអ្នកឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងពង្រឹងគោលគំនិតទាំងនេះតាមរយៈការរៀនពីមិត្តភក្តិ និងការពិភាក្សាដែលពួកគេអាចអនុវត្តជំនាញទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេ និងសហការជាមួយក្រុម។
៨. ជំនាញចរចា :
ការលក់ គឺជាសិល្បៈនៃការចរចា។ បន្ទាប់ពីបង្ហាញសំណើរទីលានប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព អ្នកលក់របស់អ្នកត្រូវតែណែនាំអតិថិជនរបស់អ្នកទៅក្នុងដំណើរការចរចាប្រកបដោយវិន័យ។ វាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការកំណត់គោលដៅច្បាស់លាស់ និងកំណត់លទ្ធផល ក៏ដូចជារៀបចំសម្រាប់សេណារីយ៉ូជំនួសដែលអាចកើតឡើងក្នុងអំឡុងពេលពិភាក្សា។ ក្រុមរបស់អ្នកត្រូវតែដឹកនាំការចរចាដែលនាំឱ្យមានការរំពឹងទុក និងអត្ថប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមកសម្រាប់អាជីវកម្ម និងសម្រាប់អតិថិជន។
៩. ការគ្រប់គ្រងគម្រោង :
ដំណើរការលក់ដែលមានវិន័យតម្រូវឱ្យប្រើប្រាស់ជំនាញគ្រប់គ្រងគម្រោងដើម្បីបង្កើតវិធីសាស្រ្តជាប្រព័ន្ធចំពោះលំហូរការងារលក់។ ជំនាញគ្រប់គ្រងគម្រោងដ៏រឹងមាំ បំពាក់ឱ្យអ្នកលក់នូវការគ្រប់គ្រង ភាពបត់បែន ការត្រួតពិនិត្យដែលបានរៀបចំ និងដំណោះស្រាយថាមវន្តសម្រាប់អតិថិជនផ្សេងៗគ្នា ដែលនឹងជួយឱ្យបុគ្គលិកលក់របស់អ្នកបង្កើនប្រសិទ្ធភាពក្នុងសកម្មភាពលក់ដែលទាក់ទងគ្នា។ ការធ្វើផែនការឆ្លាតវៃ និងការអនុវត្តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព គឺជាឧបករណ៍ក្នុងការកំណត់គោលដៅ តម្រឹមធនធាន និងសេវាកម្មទៅនឹងតម្រូវការរបស់អតិថិជន រួមបញ្ចូលការយល់ដឹងពីភាពជោគជ័យរបស់អតិថិជនទៅក្នុងការលក់ ការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអតិថិជន និងជំរុញដំណោះស្រាយដែលមានអត្ថប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមក។
១០. ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា :
ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា គឺជាសមត្ថភាពក្នុងការបង្កើនផលិតភាពក្នុងសកម្មភាពដែលមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ និងបង្កើតប្រាក់ចំណូល។ នេះជាជំនាញមួយដែលត្រូវបានគេមើលរំលងជាញឹកញាប់ ប៉ុន្តែត្រូវបានគេបង្ហាញថាជាជំនាញដ៏សំខាន់បំផុត។ នៅក្នុងការសិក្សាដែលដកស្រង់ដោយ Forbes ជិត 2 ភាគ 3 (64.8%) នៃអ្នកតំណាងផ្នែកលក់ចំណាយពេលវេលារបស់ពួកគេលើសកម្មភាពមិនរកប្រាក់ចំណូល។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលវាមានសារៈសំខាន់សម្រាប់អ្នកលក់របស់អ្នកដើម្បីឱ្យយល់ច្បាស់អំពីជំហានជាក់លាក់ និងរយៈពេលនៃដំណើរការក្នុងការបិទកិច្ចព្រមព្រៀង។ នេះក៏ជាកន្លែងដែលការកំណត់អាទិភាព ផ្ទេរភារកិច្ច និងដំណើរការចម្រាញ់មានប្រយោជន៍។
អត្ថបទដកស្រង និងបកប្រែចេញពីគេហទំព័រ៖